Szwecja: Elektryczna ciężarówka bez kierowcy

Elektryczna ciężarówka bez kierowcy, przypominająca hełm wojownika z filmu Star Wars, rozpoczęła w minioną środę na terenie Szwecji codzienną dostawę towaru. Zdaniem jej producenta - firmy Einride oraz logistycznego klienta DB Schenker, jest pierwszą tego typu na świecie.

Robert Flack, dyrektor wykonawczy szwedzkiego startupa Einride powiedział, że firma właśnie prowadzi rozmowy z dużymi dostawcami na temat ewentualnej pomocy przy produkcji i zlecaniach dostaw. Einride nie wyklucza przyszłej kooperacji z poważnymi producentami ciężarówek.

 

Pod bez kabiny kierowcy

"Zezwolenie na użytkowanie dróg jest ważnym krokiem naprzód (…) i jest to krok w kierunku komercjalizacji autonomicznej technologii na drogach”, powiedział dyrektor wykonawczy Volvo.

"Ponieważ jesteśmy pierwszą operacyjną firmą dostarczającą software, partnerstwo z firmą produkcyjną jest czymś, co postrzegamy jako siłę napędową", powiedział dyrektor Flack dodając, że ma nadzieję iż do końca przyszłego roku wszystkie potencjalne umowy zostaną zawarte. Związki firm motoryzacyjnych coraz częściej dzielą się kosztami wynikającymi z rozwoju technologii elektrycznej i autonomicznej.

Załadowany, ale bez kabiny kierowcy, T-Pod waży 26 ton. Szacuje się, że jego użytkowanie obniży koszty transportu drogowego o około 60% w porównaniu z ciężarówkami wyposażonymi w kabiny kierowców.

Oprócz firmy Schenker, Einride otrzymała zlecenia od niemieckiej sieci Lidl, szwedzkiej firmy dostawczej Svenska Retursystem i pięciu firm handlowych z listy Fortune 500. Wszystkie one, korzystając z 200 ciężarówek, zamierzają współpracować ze startupem doA operator jest daleko

Operatorzy pojazdów dostawczych są pod presją skrócenia terminów, zmniejszenia emisji gazów i radzenia sobie z niewystarczającą liczbą kierowców.

„Schenker wybrał Einride spośród wielu innych znanych producentów ciężarówek, ponieważ jeśli chodzi o T-Pod postawił on na dwie największe transformacje sektorowe : digitalizację i elektryfikację”, powiedział dyrektor wykonawczy Schenkera Jochen Thewes. "Wierzymy, że Einride jest dzisiaj najlepszym wyborem”.

T-Pod jest zdolny do jazdy autonomicznej 4. poziomu, a do przetwarzania danych wizualnych w czasie rzeczywistym korzysta z platformy Nvidia Drive. Zamiejscowy operator może nadzorować do dziesięciu pojazdów jednocześn

Autor: 
Tłum. Emilia Liberda
Źródło: 

Agencija

Komentarze

Wysłane przez EllCoca (niezweryfikowany) w
Free Shipping Progesterone Crinone In Internet Mastercard Accepted <a href=http://drugsor.com>levitra without a script</a> Amoxicillin Dosage 32 Bs Where To Purchase Real Progesterone Kansas City Cialis Efectos A Largo Plazo

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
7 + 1 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.